Friday, April 12, 2013

This and that is life


Dapatkah kamu gambarkan apa macam rasa bila kamu dapat berbaik semula dengan kawan yg selama ni kamu rasa ada "Big Gap" antara kamu? ya! betul! mestilah gembira sangat-sangat kan macam mau makan KFC hari-hari :P..macam tu la sa rasa, gembira sangat apabila akhirnya sa dapat berbaik semula dengan seorang kawan yg selama ni sa rasa ada ke Awkward-an serta Big Gap antara kami..Praise The Lord la sebab doa sa selama ni suda mula berhasil atau dalam erti kata yg lain Tuhan berkenan dengan doa saya.

Selama ni saya cuba untuk memperbaiki hubungan tersebut dengan kekuatan sendiri dan cara sendiri namun itu semua  tidak membuahkan hasil mala makin teruk lagi. Namun dengan penyertaan Tuhan dalam setiap yg saya rancangkan, YES! ia suda menampakkan hasilnya. apa yang sa dapat di sini ialah "human are really nothing without Christ". Kristus adalah nadi segala kejayaan anda, Oleh kasih karunia Kristus-lah hari ini kita peroleh apa yang kita miliki hari ini yg sepatutnya kita x layak pun untuk memiliknya. ya, sa percaya itu. bagaimana dengan anda? :)


Berbalik kepada cerita tentang kawan sa ni, saya sangat bersyukurlah sebab akhirnya kami suda berbaik semula. x tau mau cakap macm mana, tapi sa sebenarnya selama ni berusaha untuk memperbaiki hubungan yang satu ketika dlu boleh dikatakan rapat la.haha..sa mau jadi kawan dia semula n mau menghilangkan  segala ke-awkward-an yg timbul; memang common la kalau ada masalah dan awkward ni. Sedikit sebanyak saya menyesali juga la terlalu mengikut rasa hati sampai menjejaskan persahabatan kami, rasa bersalah pun ada sebab I think, semua ni berpunca dari saya sampai menjejaskan persahabatan kami.

Lupa pula mau mention kan, kawan sa tu merupakan Perempuan. eya perempuan! haahha...bukan lelaki. oleh sebab itulah complicated sangat. bukan apa, tapi sa x faham sangat dengan perempuan. indada penghalaman..ahhaha...susah juga berdepan dengan para wanita2 ni..seriously! haha....

apa pun, terima kasih juga kepada kawan saya tu sebab dia pun berusaha memperbaiki hubungan persahabatan kami. I Can see it..cuma mungkin approach dia lain sikit :). tq la.. sa sayangkan persahabat ini sebnarnya,.terima kasih juga diucapkan kepada kawan-kawan saya yang selalu ada untuk sa, selalu mendengar masalah sa. ini termasuklah segala nasihat mereka dari awal membuat keputusan sampai waktu dimana saya perlu diyakinkan untuk melepaskan dia. sangat appreciate u guys! sarangheyoo!!hihihi.... sa rasa sa x kan berani ambil keputusan yang sa ambil sekarang ni tanpa nasihat n dorongan kamu semua kawan-kawanku..sa akan menjadi lebih matang lagi selepas ini.! i promise :)


berjuta-juta kemaafan juga kepada kawan saya yg seorang tu sebab sa telah buat "Gap" antara kami juga emosi yg tercurah, kata2 yang x sepatutnya..sa minta maaapp,..hahaah..juga kepada kawan2 sa. minta maaf juga kalau ada kasi sakit kamu.. ini termasuklah Unstable emotion yg sa ada time 2 yang membuatkan kamu sakit hati..sa minta maapppp :)

terima kasih untuk semua itu...:P sarangheyoo...



"human are really nothing without Christ"

No comments:

Post a Comment